Az ismeretlen József Attila


/Fotó: József Attila ismeretlen fiatalkori különös képe – sötét színű göndör haj, dühös tekintet, amihez nagyon illik az alábbi verse. –tj/

SMÁ JISZRÓEL

Szegénység szennylepleiben
én nyughatatlanul bolyongtam
sírt, mint a gyermek, a szívem,
víg nép közt egyedül borongtam.
Hol az ágy, melyben megpihen
e fáradt lélek? – Kiáltottam:
Smá Jiszróel!

És leste szolga a szavam,
selyempárnán, hûséges nõvel
számláltam marhám, aranyam,
gyarapodtam ésszel, erõvel
s amikor adtam, boldogan
mondtam magamban s emelt fõvel:
Smá Jiszróel!

És most is akármi jöhet,
dicsõség, sok pénz, nagy betegség;
akárki vethet rám követ
és bár halálos ágyam vessék,
a véghetetlen szeretet
szavát kiáltom, bármi essék:
Smá Jiszróel!

Ismered-e ezt a József Attila verset? Érdekes módon a költemény nem szerepel mindegyik ’Összes Versé‘-nek nevezett kötetben! Vajon miért?… A zsido.hu honlapon megtalálható!

Explore posts in the same categories: Társadalom

